100%-os csapatnövelés? Naná!

A magányos farkasok ideje lejárt. Egyedül vállalkozni nehéz, kockázatos, és nagyon gyakran értelmetlen. Miért? Elmeséljük.

Van egy ügyfelünk,  mondjuk kutyasétáltató (nem az, de a példa kedvéért akár az is lehetne). Szeretne ebből vállalkozást csinálni. Van azonban egy komoly gondja: egy kutyát egyszerre csak egy kutyasétáltató sétáltathat, különben szegény kutya összezavarodik. Most akkor kell neki csapat a vállalkozásához vagy nem?

Megéri 1 fősből 2 fősre növelni a céget? Szerintünk igen. Tudod, miért? Mutatunk 3 okot a sok közül.

1. Bizalomnövelés

A kutyák nem kedvelik  a magányos farkasokat. Hiteles és szép, ha egy csapat mosolyog rájuk a plakátokról: te és kollégáid mind egyetlen kutya örömére kínáljátok lábatok koptatását. Fontos ez a kutyának valójában? Nem, mert csak egyikőtökkel megy sétálni. De úgy érzi, választhat (és néha tényleg), úgy érzi, nagyobb biztonságban van, és elhiszi, hogy valamihez nagyon értetek, ha ilyen nagyban nyomjátok.

2. Kockázatcsökkentés

Ha te kellesz a bizniszedhez (például orvos vagy bébiszitter vagy), akkor egy influenzavírus elég rendesen letarolhatja a piacodat. Mert amíg te az ágyat nyomod és nem teljesíted a megrendelést, nálad erősebb immunrendszerű versenytársaid elhappolják a bébiket, betegeket. Nemkülönben kutyasétáltatók a kutyákat, mert nekik is azonnal kell a megoldás, nem tudják megvárni, hogy meggyógyulj. Ha tehát van beugró társad, akkor  a piac is megmarad.

3. Erősebb piaci pozíció, jobb költségstruktúra

Ha este hatkor tizenöt kutyát kellene sétáltatni, és te egyszerre csak hármat tudsz, akkor a piac 80%-a nem a tiéd. Hiába tudnál négykor is lemenni sétálni, ha arra az idősávra senki nem kíváncsi. A három kutyáért három fabatkát kapsz. Ha ellenben hatot vagy kilencet is a te vállalkozásod visz el a vágyott lámpaoszlophoz, sokkal nehezebben törnek be a versenytársaid. Mi történik? Egyszerű: 15 kutya eléréséhez 15 szórólapra lesz szükséged, ez mondjuk 3 fabatkába került neked. Meg a versenytársadnak is. Ha ebből 60%-os arányban lesz kutya, az sokkal hatékonyabb marketinget jelent, azaz a vállalkozás költségei jobban hasznosulnak, hiszen te a három fabatka költségedből 9 fabatka bevételt generáltál, ő meg csak hatot. Közben a könyvelésetek, cipőtök, kutyagumiszedő-zacskóitok (arányosan) ugyanannyiba kerültek kutyánként. Ezt egyszerű belátni.

Itt az ideje, hogy lemenj a parkba. Nézz körül. Kivel szövetkeznél szívesen?

A többieket kutyába se vedd.

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Hogyan fizess nekünk kevesebbet?

Ezt a posztot B-nek ajánljuk, aki azt kérdezte: elmesélheti-e a barátainak, hogy miket kérdeztünk tőle. NEM. Mert mi meséljük el....

A döglött ló felismerése

Egy régi dakota mondás szerint (vagy nem dakota, de régi és mondás), ha megdöglött a lovad, az egyetlen helyes cselekedet,...

Vakcelerátor, inkorlátor, mentol? Nem buli.

Az elmúlt évek magyar innovációs és vállalkozós világa erőteljesen hasonlít egy táncparkettre. Egyre felkapottabb szórakozóhely lett, ahol gyakorlottabb és kevésbé...

Close