3 mítosz, amit nagyon szeretnénk kinyírni

Ha lenne mítoszölő puskám, mindig magammal vinném, ha ügyféllel találkozom. De mivel nincs, itt kezdek ámokfutásba a blogon. Vannak mítoszok, amik akkor is tartják magukat, ha adatokkal, észérvekkel durrantjuk fejbe őket. Pedig az üzleti élet nagy része adatokról és észérvekről szól. Hogy miért pont ezt a hármat választottam most ki? Mert egyetlen beszélgetésben fordult elő mind a három. BUMM.

Nézz a tükörbe – te melyikkel etetted magad eddig?

1. Online könnyebb eladni, mint offline

A sales a legtöbb kezdő vállalkozás gyenge pontja. Miért? Mert azt hiszitek, hogy pénzt kérni koldulás vagy zsarolás (erről az előző blogposztban agyaltunk egy kicsit). Ezért van az, hogy az egyszeri kezdő vállalkozó a kelleténél többször indít azzal, hogy webshopot épít vagy honlapot csinál, még mielőtt tudná, hogy egyáltalán eladható-e a cucca. Tudom, jönnek az érvek, hogy így sokkal több embert elér, hogy kisebb a költség blablabla, de mutatok két adatot:

  • az online konverziós ráta* (iparágfüggően) 2-5%,
  • ugyanez egy áruházban (iparágfüggően) 20-50%.

Következtetés? Ha ki akarod próbálni, veszik-e a cuccost, ne a neten kezdd.

.

2. Az igazi nagy újításokra csak a fiatalok képesek

A kor nem érv.

Egyre terjed az ageism, azaz a fiatalabbak pozitív diszkriminációja, elsősorban az ICT-befektetések területén. Erről visszatérő vitánk van az egyik kedvenc csapatunkkal, akik szemtelenek és fiatalok, szemtelenül fiatalok, és ezzel, ha hiszik, ha nem, egy haranggörbe legszélén helyezkednek el. Miért kardoskodunk mi mégis amellett, hogy a befektetőknek és policy-gyártóknak vigyázó szemeiket a 32-40-es generáció felé kellene forgatniuk? Nézd meg, hogyan alakultak életkor szempontjából a Nobel-díjak és nagy technológiai újítások az elmúlt évtizedekben.

(a forrás megnézéséhez kattints a képre)

Ehhez hozzátehetjük azt, hogy az üzleti siker gyakran az operatív menedzsment-feladatokon áll vagy bukik, azaz nem árt a munkatapasztalat, a gazdasági szemlélet (bétában megfogalmazva: hogy értsd, ne csak tudd, mi a különbség 100×30.000 és 3.000.000 között üzleti szempontból). A sikeres vállalkozók (1M+ USD cégek alapítói) jellemzően 39-40 évesek, átlagosan 6-15 év iparági tapasztalattal a hátuk mögött, azaz már amikor elkezdték végül befutott cégüket, többségében akkor sem a 20-hoz voltak közelebb. Ennek az irodalma hatalmas, ha még mindig nem hiszed, olvass tovább és tovább és tovább. És hogy miért hallasz mégis folyton huszonéves titánokról? Mert a sajtó a szokatlant szereti.

Következtetés? A vállalkozóknak jót tesz, ha öregszenek. De ha megvan a pénzed és a tudásod, akkor a korod csak egy szám, amivel csak a PR-osodnak kell törődnie.

.

3. “Build it and they will come.”

Az üzenet egyszerű: a Vátor Bállalkozó megcsinálja, ‘oszt tutisikeres lesz. Bár Fordot és az autót szokták emlegetni, valójában az “Építsd fel és ők el fognak jönni (érte)” egy filmben hangzik el. És pont annyira valós is (talán Noé bárkája volt a kivétel, ott tényleg bejött). Nem is cifrázom, inkább mutatok három adatcsoportot, te meg gondolkodj:

Következtetés? Build it, anyway. Azaz, akárhogy is, de építsd fel, amit akarsz, de már előtte és közben tegyél meg mindent, hogy ők (az alapítótársaid, befektetőid, ügyfeleid) kis szerencsével valóban időben odaérjenek, ahova kell.

Vannak még mítoszaid? Ide vele, szétcincáljuk, úgyis lendületben vagyunk.

gyakorlatlanabb olvasónk kedvéért:
* a konverziós ráta az az arányszám,
hogy hány érdeklődőből hány vásárló lesz.
** az FMCG a "gyorsan forgó fogyasztási 
cikkek" angol rövidítése

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Ne kérj pénzt. Engedd meg, hogy adjanak.

Szeretnél befektetőt vagy szponzort? Pénzt kérsz? Szerintünk nem teszed jól. Akarjon ő téged, mint egyszeri kiskutya a sonkás kenyered csücskét....

Miért hagynád ott a munkád?

Érdekes infografikára bukkantunk a LinkedIn Talent Solutions jóvoltából. A 18.000 fehérgallérost világszerte vizsgáló statisztika szerint bár csak 4%-uk igazán elégedetlen...

Titkos fegyverek leselkedőknek

Van egy zseniális üzleti ötleted? Nincsenek versenytársaid? Tuti? Biztos? Tutibiztos? Az baj. De, vannak versenytársak. Vagy ha nincsenek, akkor nagy...

Close