Még mindig beleszaladunk olyanokba, akik nem értik, miért kell egy márkának közösséget építenie. Hoztunk 3 példát arra, hogy mik az előnyei, ha közvetlen kapcsolatba kerülsz (potenciális) vásárlóiddal anélkül, hogy látszólag bármit el akarnál nekik adni. Ezúttal a Facebook-ra koncentrálunk, de ne feledd: nem csak online közösségek vannak, és még online sem csak a FB az egyetlen megoldás.
1. Teremts találkozóhelyet
Ha nem tudod pontosan, hol gyűlnek össze azok, akiknek értéket teremtesz (de tudod, hogy léteznek valahol a nagyvilágban), hozz létre egy olyan találkozóhelyet, ahol egymásra találhatnak. Erre példa a Humans of New York projekt, amit Brando Stanton fényképész csinál. Hol lehetnek vajon azok, akik New York utcáin készülő portrék iránt rajonganak? Szerte a világon. Nem tudjuk. De ha egy néhányat elérsz, ők pedig megosztják az üzenetet másokkal, a Facebookon vagy más platformon ott az értékesítési csatorna némi munkával, csak etetni kell.
Innen indult:
Ezen az egymilliós közösségen keresztül Brandon nemrég 15 perc alatt szedett össze 7000 dollárt egy Indiegogo-kampányon (a kampány végül 32.000 dollár fölött zárt), és megtippeljük, hogy nemsokára megjelenő könyve eladásával sem lesz sok problémája.
2. Kérj tanácsot
Ha nem tudod, pontosan kinek és mit fejlesztesz, akkor nagyon sok felesleges munkának és jelentős veszteségeknek nézhetsz elébe. Éppen ezért boldog az ICT-fejlesztők sokasága, ha közvetlenül a felhasználótól kérdezhet, akár még a fejlesztés megkezdése előtt, de mindenképpen a fejlesztés folyamatában.
Ezt nem ragozzuk tovább. Ha nekünk nem hiszed, nézd meg a brit játékpiacról készült Financial Times – interjút, ahol Roberta Lucca, a Bossa Studios egyik alapítója éppen erről beszél (többek között). Lean rulez.
3. Költözz össze vele
Egy átlagos, okostelefonos Facebook-felhasználó naponta 14-szer, alkalmanként 2 perc 22 másodpercre tartózkodik mindannyiunk közös nappalijában, azaz a Facebookon. A teljes időtartam, amit ott töltünk (nem csak okostelefonról), átlagosan napi 55 perc. Napi 20 millió user válik rajongóvá valamilyen oldalon. Havonta 5.3 milliárd tartalommegosztás történik. Durván nagyra nyitott ajtó, nem igaz?
Azaz ha ügyes vagy és jó üzeneteket küldesz, állati sokszor megjelenhetsz az ügyfeleid életében. Olcsóbb és vonzóbb, mint egy óriásplakát. A tanács egyszerű: csináld.
És ne feledd: közösségek máshol, máshogy és máskor is vannak. Képes vagy közösséget építeni? Vagy megengedheted magadnak, hogy nem teszed?…
Ha tetszett a cikk, szavazz a Goldenblogon ránk – kattints itt a jobb oldalon. És kattints még egyszer, hogy ne maradj le a friss posztokról: