7 networking tipp elszántaknak

Reggeliszezon van. Persze nem csak az évnek ebben a szakában szoktunk reggelizni, de az biztos, hogy üzleti reggelik, délutáni meetupok, networking-célú sörözések elsősorban ilyenkor vannak, ilyenkor viszont minden napra több is jut. Még reggeliből is. Érdemes ott lenni. Ezt senki nem csinálhatja meg helyetted. És hogy a lehető legtöbbet profitálj ezekből az alkalmakból, adunk néhány profi tippet. Lássuk, mi van a small talk után.

Tippek

1. Szimat

A LinkedInen, Facebookon, Meetup.com-on, sőt: a Google-on nagyszerűen utána tudsz nézni, kik lesznek jelen a következő eseményeken. Érdemes is, hiszen egy 40-60 fős tömegben csak akkor találsz gyorsan a téged érdeklő emberekre, ha valamennyire tudod, ki kicsoda. Minél kevesebben lesznek egy rendezvényen – minél jobban fognak rád emlékezni -, annál fontosabb, hogy előre tudd, miről szeretnél velük beszélgetni. Fogalmazz meg kérdéseket.

2. Story time

Egy sikeres ember (és a legtöbb ember valamiben sikeres) szívesen elmeséli, hogyan jutott el a sikerhez. Ezek a történetek nem kincses térképek – nem lehet lépésről lépésre végigmenned ugyanazon az úton. A sikertörténetek valójában arra valók, hogy megértsd az üzleti értékeket, az adott személy gondolkodásmódját, módszereit. Bátran kérdezz tovább. Olvass a sorok között.

3. Ujjlenyomat

Szeretnéd, hogy emlékezzenek rád? Amikor megkérdezik tőled: “hát te mit csinálsz?”, ossz meg olyan tényt magadról és/vagy bizniszedről, ami emlékezetessé tesz. Ne félj személyes lenni: ha izgalmas hobbid van, ha tettél már valami igazán nagyszerűt, legyél rá büszke és meséld el. Legyen rövid, legyen szórakoztató vagy meghökkentő, és mindenképpen legyen igaz. Legyen ez a szellemi névjegyed (és persze legyen rendes névjegyed is).

4. Lista, lista!

Ha jól csinálod, nagyon sok emberrel fogsz találkozni. Ha még jobban csinálod, ezek az emberek emlékezni is fognak rád. És nagyon fognak örülni, ha egy következő találkozáskor te is emlékszel rájuk. Majdnem minden kapcsolat értékes, de előre nem mindig tudod, melyik az. Ha a fejed nem káptalan (nem az), érdemes a névjegyeket és emlékeket elektronikusan tárolni, és kitartóan jegyzetelni minden networking esemény után.

5. Betartott ígéretek

Ha beszélgetés közben felmerül egy jó cikk, amit olvastál, ígérd meg, hogy elküldöd a linkjét. Ha valakinek a neve kerül elő, ígérd meg, hogy bemutatod az érdeklődőket egymásnak. Akármilyen kicsi is egy szívesség, pozitív nyomot hagy maga után, de csak ha betartod. A betartott ígéret: megbízhatóság. Jó kezdet egy üzleti kapcsolatban.

6. Top10

Válaszd ki azt a 10-12 embert, akikkel szeretnéd fenntartani a kapcsolatot. Keresd tudatosan az apropót, amivel megkeresheted őket egy esemény után heti-havi rendszerességgel. Figyelj arra, hogy ne legyél tolakodó. Adj olyasmit (hasznos linket, meghívást eseményre vagy csak apró, de valós kedvességet), aminek a másik fél örül. Maradj látható.

7. A titkos összetevő

Minden beszélgetés, minden kapcsolat alapja az érték. Akkor fognak rád emlékezni, ha olyasmid van, ami a veled való kapcsolatot értékessé teszi. Ha eladni próbálsz, akkor – még ha létre is jön az üzlet -, te értéktelenné válsz, hiszen megtörtént az értékcsere. Ha azonban adsz, méghozzá valamit, amire a másiknak valóban szüksége van – figyelem, tanács, kapcsolat -, akkor érdemes lesz neki is energiát fektetnie abba, hogy visszatérjen hozzád. Aki ad, nem lesz tőle szegényebb. Sőt. A Szilícium-völgyben erre az a mondás járja: pay it forward.

Lábjegyzet a léleknek

Néhány hete bejárta a startupperek webvilágát egy blogposzt: miért boldogtalan minden startupper. Sok igazság és jó tipp volt benne arra, hogyan maradjunk optimisták, épeszűek, emberiek, függetlenül üzleti eredményeinktől. Boldogok, na.  Az utolsó tipp ez volt:

Menj és beszélgess más vállalkozókkal.

A networking inspiráló. Tele van új ötletekkel, gondolatokkal, lehetőségekkel. Megéri. És ha éppen rettenetes napod van, csüdig jársz a kudarcokban és legszívesebben egy takaró alatt zokognál, hát menj üzleti találkozóra, de legalábbis igyál meg egy kávét valakivel, akivel nem szoktál. Nem te vagy az egyetlen, aki a startup nevű érzelmi hullámvasutat választotta. Nézz körül, ki hogyan éli túl.

Itt az ideje, hogy kipróbáld: Business Meetup

Esettanulmány

E sorok szerzőjéről a legkönnyebben itt találsz információt. Szívesen beszélget veled induló vállalkozásokról, mostanában különösen foglalkoztatja a változó cégek stratégiai fejlesztése. Az elmúlt két évtizedben tucatnyiszor váltott szervezetet, karriert – míg végre megérkezett ahhoz, hogy az álmát valósítsa meg: a Megoldás.Mostot már 2010 óta nevelgeti. Kapcsolati hálójában körülbelül 800 embert tart számon, így soha nem volt munka nélkül 1 hónapnál hosszabb ideig. Ha csak három névjegyet tarthatna meg mindebből, akkor ezt a 3 embert választaná: a Bossa Studios alapítója: Jele Imre, a Megoldás.Most alapítója: Gellai Richárd, a Megoldás.Most legkitartóbb kibice: Kuntz Nóra. Boldog ember. Nagy bögrényi tejeskávé mellett, macskával az ölében tud a legjobban gondolkozni. Utál networkölni. 

 

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Miket kell eldöntened termékfejlesztéskor?

Mi kell a jó termékfejlesztői munkához, mielőtt elkezdenél reszelni, csiszolni és klaviatúrát püfölni? 3 dolog: stratégiai szemlélet, logikus gondolkodás és...

A szervezeti káosz kibogozása

Vendégbloggerünk, Dr. Bozsár Gabriella vezetői coach és tréner. Különböző szervezeteknél tapasztalhatta, amit mi is: baráti káoszból nem lesz magától mátrixszervezet. Hiába indul...

3+1 dolog, amit a start előtt meg kell tenned

Jobb heteken tízből hat, rosszabb heteken tízből tíz. Ennyi projekt jön hozzánk azzal a mondattal: "Nekem már csak pénz kell"....

Close