Conor Fund

Név

Conor Fund

Interjúalany

Gerő Viktor, Ügyvezető

Típus

Kockázati tőkealap-kezelő

Befektetési cél

150-300e EUR

Portfolió cégek például

Be-novative, Pressenger, Bee-rides

Honlap

http://conorfund.com/hu/

Mennyi projektet szeretnétek támogatni 2016-tól kezdődően és milyen összeggel? Idén, május végén kifut az alap, de addig még több befektetésről fogunk igazgatósági döntést hozni. Jelenleg új projekteket már nem nézünk meg. Az Alap zárásával megkezdődik a portfólió kezelési időszak. A továbbiakban ezért az eddigi befektetési gyakorlatunkról fog szó esni, amihez képest nem várható jelentős változás a jövőben sem.

Jelen portfoliónknál a befektetési összeg 150-300e EUR között alakult. Mivel a befektetési igazgatók többsége sikeres vállalkozó volt, így a befektetési összeg mellé jelentős szakmai tudást és szakmai kapcsolatot is biztosítunk! Nálunk vállalkozók döntenek a befektetésekről; olyan vállalkozók, akiknek 15-20 éves iparági tapasztalata, és kiterjedt kapcsolati hálója van. Mindig tudjuk kihez érdemes fordulni, a szakmai tudás pedig segítség és persze kontroll is egyben. Emellett gyakorlat nemzetközi rendezvényekre vinni a projekteket, vagy a Central Médiával (a Conor Fund és a Central Média is a Central Csoporthoz tartozik – szerk.) való együttműködés, sajtómegjelenések is.

Terveink szerint a befektetési folyamatot folytatnánk, így 2017-ben új Alappal indulnánk el.

Hogyan és kinek érdemes jelentkezni hozzátok? Elsősorban olyan cégeket várunk, akikhez mi is hozzá tudunk tenni. Főként az IT iparágban van tapasztalatunk, ezen belül elég sok területbe kóstoltunk bele az utóbbi időszakban, például: ICT, IoT, Sharing economy, software-hardware, e-commerce, m-commerce, média.

Szeretjük hogyha az alapítók alaposan felkészültek a piacukból (versenytársak, versenyelőnyök, stb…) és hogy teljesen elkötelezettek a projekt végig vitelét illetően. Mindemellett piaci validálást: Proof of Concept-et is várunk; vagy kész termék, MVP, vagy egy nagyon egyedi, kiemelkedő ötlet kell, ahol kiemelkedő növekedés várható.

A jelentkező csapatoknál az egyik legnagyobb kihívás az értékesítő hiánya szokott lenni, ezért mindenképp előny, ha ez a pozíció be van töltve. B2B/B2C/C2C modelltől függően nagyon fontos a sales-marketing terület (kifejezetten a konverzió alapú marketing) ismerete.

Elbírálás hossza Természetesen felkészültség, és komplexitás függő a folyamat hossza, de az elmúlt időszakban mindig sikerült az első kapcsolatfelvételtől kezdve 3 hónapon belül folyósítani.
Milyen kérdéseket gondoljon végig az a cég, aki hozzátok jelentkezik? Mi a USP, mitől más a termék, mint a piacon már megtalálható megoldások?

Hol van a növekedési potenciál? Mekkorára képes nőni a cég?

Mik a legnagyobb veszélyek, és ezekre hogyan készültök fel?

Referencia a portfolióból A portfolióból bármelyik céget tudom javasolni, de jelenleg a Be-novative, Pressenger, Bee-rides, Signall projektek a zászlóshajóink!

Legutóbbi frissítés: 2016 április