iCatapult

Név

iCatapult

Interjúalany

Berta Zsolt, CEO

Típus

Akcelerátor

Befektetési cél

<130m HUF

Portfolió cégek például

EDM designer, Codie

Honlap

http://www.icatapult.co/

Mennyi projektet szeretnétek támogatni 2016-tól kezdődően és milyen összeggel? Az idei évre már ki is fogytunk a forrásokból, most azon dolgozunk, hogy jövőre is legyen. Alapvetően a Gazella 2 forrásaira számítunk, ami 30-130m Ft közötti finanszírozást fog jelenteni kb. 10 projekt részére.

A másik lehetőség jövőre egy klasszikus akcelerátor program működtetése befektetői forrásból. 30-50m Ft forint közötti összeget tervezünk befektetni validált MVP-vel rendelkező ICT-s projektekbe.

Hogyan és kinek érdemes jelentkezni hozzátok? Emailes, one-pageres jelentkezésről van szó. Előzetes szűrőként, KO kritériumként nézzük, hogy megvan-e a fent említett MVP. Fontos, hogy legyen elképzelés az üzleti modellről, a monetizálási módszerről. A jelentkezés előtt tudni kell azt is, hogy mekkora befektetésre van szükség és pontosan mire szeretnék fordítani.

Olyan korai fázisú projekteket várunk, amik minimum régiós, de még jobb, ha globális piacra vihetők. A célpiacunk alapvetően informatikai projektek, de ennél szűkebb megszorítás nincs. Annyit emelnék ki még egyszer, hogy nem elég, ha csak az alapítók hisznek benne, hanem már kell, hogy legyen piaci visszajelzés is arról, hogy a termékre valóban szükség van.

A csapatnál az elvárt létszám projektfüggő. Legyen meg az üzleti (hustler) és a technológiai (hacker) szemlélet is. Ami fontos, hogy igazi 'vállalkozói' szemléletet várunk el, legyen nyitott a változásra, a befektető véleményére, és ne adja föl.

Nem kritérium a vállalkozási tapasztalat, de biztosan segítő faktor, ha a csapatban van olyan, aki rendelkezik ilyen irányú tapasztalattal, akár exit-tel is. Gazellánál előny, ha van pályázati tapasztalat a csapatban, ha általában értik a pályázati kultúrát.

Elbírálás hossza Nem pályázatos rendszerben 3 hónap, Gazella esetén pedig 6 hónap.
Milyen kérdéseket gondoljon végig az a startup, aki hozzátok jelentkezik? Szerintem ezeket a kérdéseket nem azért kell végiggondolni, mert tőkét szeretnének bevonni, hanem azért, mert így lehet értelmes vállalkozást működtetni.

Eléggé szexi, növekvő a piac? Mi az az egyedi megoldás, ami megkülönböztet a konkurenciától? Mert ne higgyük, hogy nincs konkurencia. Ha nem is pont ugyanolyan, de helyettesítő termék biztos, hogy van.

Milyen a piaci visszajelzés a termékről? Ha ez nincs meg, akkor honnan szereztek?

Mekkora mennyiségű pénzt mire akartok fordítani pontosan, meddig akartok vele eljutni, és hogyan lehet erre építve bevonni a következő körös befektetést?
Azt kell látniuk a startupoknak, hogy a mi tőkénkből milyen tractiont fognak építeni a következő körhöz. Ha ez világosan megvan, akkor hatalmas előnyt jelent.

Referencia a portfolióból A Codie egy nagyon jó példa, mert nemzetközi piacon lett validálva a termék. A teszt egy Indiegogo kampány volt, ennek a sikerét követte a go-döntés, ami után további befektetéseket, például egy angyalkört is sikerült bevonni.

Legutóbbi frissítés: 2015 október