OTP-Day One Magvető Alap

Az alábbi interjú a Day One Capital befektetési szakértőjével készült. A Day One ugyanúgy az OTP-Day One Magvető Alapjából fektet be, mint a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. A befektetői elvárások és az elbírálási folyamat hasonlósága miatt a PortfoLion-nal nem készült külön interjú, közös megegyezés alapján. 

Név

OTP-Day One Magvető Alap (Day One Capital és PortfoLion)

Interjúalany

Keresztesi Luca, befektetési szakértő (Day One Capital)

Típus

Kockázati tőkealap

Befektetési cél

60-120m HUF

Portfolió cégek például

AdasWorks, Statzup, Synetiq

Honlap

http://www.dayonecapital.com/

http://www.portfolion.hu/

Mennyi projektet szeretnétek támogatni 2016-tól kezdődően és milyen összeggel? A jövő évben továbbra is az 1 milliárd forintos jegyzett tőkéjű OTP-Day One Magvető alapból fektetünk be a korai fázisban. A befektetéseink az egyes projektek esetében a 60-120m forintos határok között vannak, amelyek társbefektetőkkel együtt természetesen nagyobb összeget is kiadhatnak.
Hogyan és kinek érdemes jelentkezni hozzátok? Amit mindenképp elvárunk az legalább egy prototípus, jobb esetben késztermék, aminél már történt piaci validáció ügyfél oldalon.

Nagyon fontos, hogy legyen egy csapat -nem egyszemélyes vállalkozásokat keresünk-, akiknek van iparági tapasztalata, tudják például azt, hogy mennyi idő lezárni egy értékesítési ciklust. Minél több vállalkozói tapasztalata, esetleg exit-je volt már, annál meggyőzőbb. Fontos, hogy tudják a jelentkezők, mire vállalkoznak, mivel jár az, amibe belevágnak.

A portfoliónk minimum harmada olyan, ahol az alapítók külföldiek, és számos olyan befektetésünk van, amelybe magyar vagy nemzetközi társbefektetőkkel közösen szálltunk be, mint például a BOSCH VC, Tim Draper vagy a Credo Ventures. Amikor jelentkezik hozzánk egy csapat, nagyon fontos, hogy milyen nemzetközi referenciákkal, tapasztalatokkal rendelkeznek az alapítók, és hogy ez alapján sikerre tudnák-e vinni a terméküket például Londonban, vagy New Yorkban is.

Elbírálás hossza Ez változó. Attól függ, hogy a termék mennyire kész, van-e validációja, vagy ezt velünk csinálják meg. Ezért azt mondanám, hogy minimum 3 hónap, de van, hogy tovább tart.
Milyen kérdéseket gondoljon végig az a startup, aki hozzátok jelentkezik? Mi a vízió, az a nagy változás, különleges dolog, amit ti tudtok hozzátenni az adott piachoz, trendhez? Ez a legjobb időzítés erre az innovációra?

Valóban kompetens a csapat, vagy csak ti gondoljátok azt? Otthon vagytok eléggé a megcélzott iparágban? Képesek vagytok cégvezetőként és szakmailag is továbbfejlődni?

Ki az, aki még elő tudja állítani ezt a terméket, aki már válaszolt erre a problémára? Ha már van rá termék, miért lesz jobb a tiétek? Mi fogja hosszú távon fenntartani a terméketek versenyelőnyét?

Referencia a portfolióból Senkit sem emelnék a többiek elé, mert a célunk az exit és minden cég esetében ez az értékelésünk alapja. Amúgy is nehezen hozhatóak egy lapra, mert más fázisokból jönnek hozzánk, az AdasWorks-be például a Series A körben szálltunk be. Általánosságban jó példa a Statzup, mert képesek voltak az általunk nyújtott magvető finanszírozási körből úgy építkezni, hogy a következőt is megugorják.

Legutóbbi frissítés: 2015 október 16.