BefektetésÉrettségi Vizsga

Eljött az az érzés, hogy “neked már csak egy befektető kell”. Mi legyen a következő lépés? Nézzük meg, vajon a befektető kimondaná-e, hogy éppen te és a projekted kell neki.

Töltsd ki ezt az ellenőrző kérdéssort – és gondold végig befektetői szempontból, le tudnád-e tenni a “befektetésérettségit”.

Mit jelent az, hogy a projekted/céged befektetésérett?

Egy dolog, hogy van egy értelmes befektetési lehetőség a kezedben, és megint más, hogy vajon a lehetőségből valóság lesz-e. Mit keres éppen az adott befektető, akivel beszélgetsz? Tele van-e a portfoliója vagy van még szabad hely? Mi az, amire felkapja a fejét? És mi az, amitől legszívesebben kifordulna a szobából?

 

Egyszerűen megfogalmazva: a befektetésérett azt jelenti, hogy

  • tudod, mik a befektető döntési szempontjai, és
  • ezek alapján fel tudod ajánlani a projektedet befektetési célpontnak,
  • bele tudsz helyezkedni az ő szempontrendszerébe,
  • képes vagy az ő számára érthetően prezentálni,
  • fel tudod mérni a siker esélyeit és gazdasági szempontból vett értékét.

A befektetésérettségig tehát nagyon sok házi feladatot kell megcsinálni, sokat kell gondolkodni – és néha döntéseket is kell hozni.

A befektető bizonyos értelemben a te (leendő) céged tulajdonrészének potenciális vásárlója. Egy egyszerű vásárló. Képes vagy-e eladni neki?

A Befektetésérettségi Vizsga jó kezdés ahhoz, hogy ez kiderüljön. Azt javasoljuk, szánj rá 20-30 percet, és töltsd ki. Van rá esély, hogy bizonyos kérdéseken még érdemes dolgozni. Nem baj, ha néhány kérdésre nem tudsz igennel válaszolni. Ha azonban túl sok Nem van a listádon, az azt jelenti, hogy még a korai fázisú befektetők sem találják majd vonzónak a projektet.

Ess neki. Válaszolgass. És lássuk, milyen kérdéseid maradnak.

 51 kattintás következik.

Nézz rá – hogy fest? A kérdés nem az, hogy hány nem lett, hanem az, hogy biztosan igenné tudod-e változtatni egyedül mindet. Ha úgy érzed, vannak még elvarratlan szálak és megválaszolatlan kérdések,

vagy írj nekünk.

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Küldd el az ügyfeleidet!

Néha jobban jársz, ha őszintén bevallod, mit nem tudsz, és elküldöd az ügyfelet. De nagyon nem mindegy, hogyan. Mutatunk egy...

Crowdfunding – kis hasznos kompilátum

Hogyan szedj össze pénzt a céljaidhoz? Kérj a tömegtől, akiket elérsz, de nem ismersz. Online crowdfunding rulez. De ne feledd,...

A Züzlet Imodell nevű ismeretlen jótevő

A kezdő vállalkozások stratégiájából meglepően sokszor hiányzik két dolog: ki és hogyan fog fizetni a nagyszerű cuccért, amit kínálnak. Pedig...

Close