Bizniszelnél? Blogolj!

person-woman-hotel-laptop-largeBlogolni, blogolni, blogolni. Blogolni, hogy bizonyítsd a szakértelmedet, blogolni, hogy márkatudatosságot növelj, blogolni, hogy a tiéd legyen a tartalom, amit megosztanak a potenciális ügyfeleid. Blogolni! kiáltja Fenyves Marcell marketinges kollégánk a hét szinte minden napján. És azt kell mondanunk, igaza van. De hogy nemcsak a mi blogunk esetében érdemes hinni Marcinak, hanem a tiéd (az esetleg még nem is létező blogod) esetében is, azt mindjárt meg is indokolja ő maga. És főleg: hogyan is kezdj blogolni? Olvasd el, Marci ideblogolta a választ.

(Megjegyzés: a képen nem Marci látható… :) A szerk.)

Fenyves Marcell írása

Életed legkiválóbb ötletére jöttél rá? Ezt biztosan mindenki meg fogja venni? Már validáltad is az ötletedet – azaz nemcsak barátaid, hanem üzletfejlesztők és a jövőbeli ügyfeleid is bőszen bólogatnak rá? Attól tartok, ez egyelőre még kevés. Nem fognak tolakodni az ajtódnál végeláthatatlan sorok csak azért, mert te nagyon jó ötletet hoztál a világra, vagy esetleg már kész is a terméked, illetve szolgáltatásod első verziója. Ezen viszont tudsz segíteni.

A blogolás ugyan már nem a legmodernebb módja az üzenetek célcsoportod felé lökésében, azonban kiváló módja a közösségépítésnek, terméked, illetve saját márkád építésének – és a direkt eladásösztönzésben is hasznodra lehet. Amennyiben nem vagy elég bátor vlogolni vagy akár élőben, facebookon tudósítani, szívből ajánlom a blogolást portrékád felfuttatásához. Röviden, a blogod első számú lényege: valahogyan kötődjön a termékhez, illetve szolgáltatáshoz, amit értékesíteni szeretnél.

Mikor kezdj hozzá?

Bármilyen helyzetben is vagy a terméked vagy szolgáltatásod fejlesztésében, a válasz: MOST. Magamból kiindulva mondom ezt most neked, és el is mesélek egy sztorit, hogy alátámasszam a saját kérdésemre adott válaszomat.

food-chicken-meat-outdoors-largeKét éve fogalmazódott bennem meg életem (egyik) célja: egy általam megálmodott és kikísérletezett finomságokat áruló foodtruck (köznyelven: büfékocsi) létrehozása és működtetése. Aztán volt, hogy elfelejtődött, volt, hogy előjött újra és újra az ötlet – leggyakrabban persze akkor, amikor barátaimnak főztem valami irtó finomat. Aztán pár hete bekattant nálam valami, hogy “Na, elég a semmittevésből, el kell kezdenem ezt építeni”. Egy átfőzött éjszaka után reggel kipattantam az ágyból és már el is merültem az első posztom írásában.

Látod? Ilyen egyszerű. Sosem elég kellően hamar elkezdeni építeni a saját közösségedet. Lehet, hogy még csak a terméked fejlesztése közben vagy, és első ügyfeledet csak egy év múlva várod. Azonban ki tudja, lehet, hogy addigra már ötezren fognak követni és nem fogsz szenvedni az ügyfélszerzéssel, hanem ténylegesen tolongani fognak az ajtód előtt a kuncsaftok.

Hogyan fogj hozzá?

Aggályaidat félretéve. Igen, ez a válasz a hogyanra. Ne ijedj meg az első héten, amikor csak harmincan olvassák a posztjaidat. Tanulj a hibáidból, kérj visszajelzéseket. Bízom benne, hogy ha őszinte vagy az olvasóidhoz – és persze ha jól írsz, ha olvasóid számára érdekes témákról beszélsz -, az előző szám növekedni fog. Like-olnak a közösségi médiában, megosztják a cikkedet, élőben újságolják el barátaiknak, stb. Következésképp, ha ügyes vagy, illetve fejlődsz a tartalom generálásban is, szemmel látható növekedést fogsz elérni.

Mégis, konkrétan, akkor hogyan kezdjek hozzá? kérdezed dühösen, miközben nem találsz korrekt választ a fenti bekezdésben. Két verziót is megmutatok neked.

Első eset:

Értesz a weboldalszerkesztéshez, vagy netalántán elolvastad az előző bejegyzésemet. Semmi sem gátol abban (max. az időd), hogy seperc alatt összedobj egy blogsablonos oldalt, és már írhatod is az első posztod a felcsatolható kiskutyusszárnyak gyártásáról.

Előnye: végtelen szabadság a dizájnt, megjelenítést tekintve – és a saját weboldaladon jelenik meg.
Hátránya: senki nem fog tudni róla, ameddig be nem csatornázod más médiafelületekről. Emellett idő, ameddig elkészíted a weboldalkeretet hozzá, legalább annyira, hogy kellemesen olvasható legyen a blog.

Második eset:

Lusta vagy, illetve nem értesz annyira a weboldalszerkesztéshez – vagy nincs időd hozzá. Ez esetben ajánlom a blog.hu-t. Én is ott kezdtem pár hete, szerintem klasszul működik, és egyszerű kezelni. Ezzel szinte le is fedtem az előnyeit. Továbbiakban:

Előnye: a LEGFONTOSABB az index2 potenciál. Jelentkezel az index2 jobb, felső sarkában látható linkre kattintva, és, ha bejön a szerkesztőségnek a stílusod, témád, stb., akkor már kint is vagy a nép internet legjava között, megsokszorozva nézettségedet. Egyébként ingyenes regisztrálni és a tárhelyért sem kell fizetned.
Hátránya: pont az ellentéte a saját weblapos blogolás előnyeinek, azaz nem a saját felületeden jelenik meg, ráadásul kötött a dizájn.

bloggingAkár így, akár úgy, de ha megvan a bizniszötleted, most azonnal kezdd el a blogolást!

Én pedig legközelebb a blogírás gyakorlati rejtelmeibe foglak bevezetni. Addig is olvasgasd ezeket:

Blog, mert… ?

Szakmai bloggereknek: miről blogolj, amikor nincs miről blogolni?

 

 

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Startup-buktatók 1.: A tudás illúziója

Magyarország az elmúlt években felkerült az európai startup térképre, egyre több ilyen jellegű innovatív, gyorsan növekvő vállalkozás indul. Az is...

Hosszabb, mint zöld – a Jeremie-program félidőben

Hűvös Ágnes kollégánk az október 27-i Venture Capital Summiton töltötte egy napját. Már küldött egy gyorsjelentést a piacra váhatóan beáramló...

Nagy pénz, nagy kérdőjelek – gyorsjegyzet a Venture Capital Summitról

Bár Hűvös Ágnes kollégánk a Jeremie-panel moderátoraként van jelen az október 27-i Venture Capital Summiton, gyorsjegyzetet nem erről küldött (bár...

Close