Go West! (egy startupper kalandjai Kaliforniában) 3.

Az ördögnek már rohadt csipás a szeme, de nem alszik. Tehát Péter és Tizsi se alszanak, hanem hajtanak, mint az őrült. Mi történt Kaliforniában? Go West! sorozatunk 3. része.

3. rész, amelyben hőseink szembenéznek a tényekkel és mégsem követnek el harakirit

1 hét alatt összesen 4 FaceBook bejegyzés, egyszavasak. Saját blogposzt zéró. Mi a csuda történt? Péter, a kommunikatív és Tizsi, a pörgős szembenéztek az első néhány nagy akadállyal. Meséljük is, mivel. És ahogy kértétek, mindenből egy kicsit elárulunk.

Mai kulcsszavaink: maradnak, haladnak, fáradnak.

Péterék nem tudták, de Miamiban éppen az ő érkezésükkor jegyeztetett be egy cég olyan trademarkot, amely mindössze 2 betűben különbözik Péterék tervezett nevétől. F*ck.

Rebranding indul. Közben átdolgozták a terméket is egy helyi marketingessel folytatott 2 és fél órás beszélgetés után. Ja, a termék. Hát ti még azt sem tudjátok, mi az… Péter elmondja a sztori elejét.

Attilával ültünk egy szálloda éttermében egy konferencián, és éppen nagyon paraszt volt a pincér. Amikor elment, azon viccelődtünk, hogy ha tudná, hogy milyen költési hajlandóságunk van az ilyen helyeken, akkor másképpen bánt volna velünk. Attila azt mondta, nincs ráírva a homlokunkra rózsaszín neon betűkkel. Nekem pedig lefagyott a mosoly az arcomról, és azt mondtam neki, hogy okostelefonokkal igenis mérni lehetne a CLV-t (Customer Lifetime Value-t) és hogy ennek az információnak a korlátozott és szabályozott publicitása érdekében állna mind a fogyasztóknak, mind az értékesítőknek. Így kezdődött, mi csak CLV-t akartunk mérni. Számos csavar és egyszerűsítést követően jutottunk el egy olyan rendszerhez, aminek bár nem ez a fő vonzereje egyik oldal számára sem, mégis meghatározható rajta keresztül a vásárlók érdeklődési köre és CLV-je. Csak közben rájöttünk, hogy ennél sokkal több tartalék is rejlik az emberek és a cégek közti együttműködésben, és ezt a tartalékot úgy hívják, hogy Word of Mouth Marketing.

És ami lett belőle? Crowd-Sourced Advertising and Promotion in a Game Setting.

A helyi startupper-ökoszisztéma erős, és mivel a srácok nagyon intenzíven networkölnek, bízhatnak abban, hogy rájuk talál a tőke. Ezt írták nekünk pár napja:

A Plug@Play-ben kaptunk egy angel investor-hoz kontaktot, megmutatjuk neki a heten a cuccot. Kevesbe koncentralunk a befektetőre, sokkal inkább a termékre. Ha a termék jó és az emberek szeretik, akkor úgyis lesz befektető. Napközben találkozunk, akivel csak tuduk, este a termékfejlesztésben segítjük az otthoniakat, éjjel pedig a sales anyagokat gyártjuk/finomítjuk.

Legnagyobb ellenfél?… Nem, nem a pénz. Az idő.

Vasárnap délután lementünk Santa Cruz-ba az óceánpartra (nagyon híres szörf-paradicsom), kifeküdtünk a napra, mert három hete nem pihentünk semmit, de másfél óra után már mindketten haszontalannak éreztük magunkat, úgyhogy be a kocsiba és másfél óra utat követően már otthon ütöttük a billentyűzetet, dolgoztunk. Limitált az időnk, és lelkiismeret-furdalásunk van, amikor éppen nem dolgozunk. Ez van.
A bulizás? A get social-nek is van határa… 13 perc egy helyi entrepreneur party-n… Annyit a buliról, hogy a DJ nyakkendőben nyomta, name tag volt mindenkin, szóval nem éppen amit otthon megszoktunk. Hazamentünk tesztelni a site-ot!

Beszéljünk a pénzről is. Meg az időről. Vagy azt már mondtuk?

Ezen a héten a jogi dolgokkal is foglalkoznunk kell, szerdán cégalapítás, még múlt héten volt egy találkozónk amin eldöntöttük, hogy beadunk egy szabadalmat a megoldásunkra, hát az sem leányálom és brutálisan drága. F*ck.

Nem csak ellenfelek vannak.

Naponta új embereket ismerünk meg, kb 80 %-uk nagyon segítőkész, vannak igazi pozitív meglepetések, és a legrosszabb visszajelzésünk is az, hogy nem hívnak vissza. Szerencsére az is segít, hogy kíváncsiak a messziről jött idegenre – az első mondatig. Utána már csak akkor, ha nagyon jót mondunk, mindegy, hogy honnan jöttünk.

VC/angel vonalból most négy van folyamatban, meglátjuk, mit fognak mondani.

És mi biztos most? Hogy maradnak – legalább még néhány hetet.
A többi mind bizonytalan.

Folytatjuk.

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
A legizgalmasabb kérdés

Felhívnak kliensek, segítsünk. De alig bírjuk kideríteni, miben. Tanakodunk. Hiszen a kérdező ideje drága, pénze kevés, és valahogy mégsem hatékony,...

Go West! (egy startupper kalandjai Kaliforniában) 2.

Újra itt van Péter és Tizsi, a két startupper. Pontosabban ott van. Ott, Kaliforniában, ahol mindig kék az ég, mindig...

A számmisz, a statisz és a szakmai e (tika)

Megjelent néhány drámai hangvételű hír  (például itt) és blogposzt arról, hány fiatal vállalkozó is van Magyarországon. Péter kollégánk, aki elmagyarázza...

Close