Go West! (egy startupper kalandjai Kaliforniában) 5.

És így szólt a befektető Péterhez és Tizsihez: “You’ve entered the hottest space in the Valley! Guys, keep up traction, you’re at the right place at the right time…”

Go West! sorozatunk 5. része.

5. rész, amelyben folytatódik egy különösen kegyetlen emberkísérlet, de azt is eláruljuk, hogy mi a túlélés titka

Aztán persze a befektető annyit mondott, hogy a befektetési döntését 100 dolog befolyásolja, de legalább a piac, a technológia és a csapat már nincs közötte. Ez is valami.

Mai kulcsszavaink: Keep, Up, Traction

Péter és Tizsi napi 16 órát dolgoznak, utazás közben e-maileznek az okostelefonról, SZÁGULDANAK, és minden nap közelebb kerülnek ahhoz, hogy elmondhassák, megvan. De mindig csak fél lépéssel. Vagy a fél felével. Vagy a fél felének a felével. ARASZOLGATNAK. A kérdés most az, hogy meddig bírható ez a duplatempó.

Kezd kifizetődni a 14 hónapnyi felkészülés, amiről a Go West 1-ben írtunk. Ezen a héten 3 befektetői találkozón vannak túl. Haladnak a szabadalommal, kapják a visszajelzéseket mindenkitől, és megvan hetekre előre a szigorú menetrend, azaz

van cél, és vannak jelei, hogy jó az irány.

Ezt írja Péter:

A mérföldkövek általában és nálunk is úgy néznek ki, hogy MVP (minimum viable product) » PoC (proof of concept) » beta product » revenue generation » végleges termék » scaling » scaling » scaling » új feature-ök » scaling » scaling » scaling » exit. A mérföldkövekben gondolkodás nagyon lényeges, főleg az elején és főleg revenue előtt. Go/no-go: mi már ezen túl vagyunk. Elindultunk, alakul a cég, csak két dolgon bukhatunk meg – katasztrofális és tömegesen negatív felhasználói visszajelzésen és tőkehiányon.

Emlékeztek, gond volt azzal, hogy egy amerikai cég hasonló cégnévvel lépett piacra néhány hete. Felmerült a rebranding, erről Péter ezt írta nekünk pár napja:

A trademark probléma azért nem probléma, mert két út van: vagy találunk befektetőt, és akkor megoldjuk erőből, mivel mi léptünk előbb piacra a Brandvocat névvel, így bírósági úton elvehető a trademark a jelenlegi tulajdonostól, vagy nem lesz befektető, és akkor úgyis annyi. Azt mindenesetre melegen ajánlom mindenkinek, hogy a trademark mintegy 1000 dollárjára ne sajnálja a pénzt, mikor indul. Mi ezt elba..tuk, mindenki tanulhat a hibánkból.

És ott a csapat, Péter szavaival:

Varga Attila (CTO): a legátfogóbb informatikai ismeretekkel rendelkező szakember, akit ismerek. 11 éve dolgozunk együtt, részt vett az ötlet megformálásában, a másik Co-Founder. Attilával számos IT projekten vagyunk túl, olyan komplex módon látja át az informatikát, ahogy senki más, akit ismerek. elméleti és gyakorlati tapasztalata is van, a fejlesztés során a mit lehet és mit nem lehet típusú kérdéseimre azonnal válaszolt. Egy tech-szemléletű szakember minden startup-hoz nélkülözhetetlen, ahogy az üzletember is (a hacker and a hustler – ahogy itt mondják).

TG – Alias Bodnár Zsigmond. Business development, magyarul (:)) sales. Bármi ráfér az arcára, a cold meeting igazi mestere (főleg oldalra fésült hajjal, de ha ezt nyomtatásban látja, lehet, hogy el kell futnom előle… : )

Fatér Szilvia – a világ legtündéribb grafikusa, egy igazi művész. Kezdetektől a csapat tagja, bámulatos mennyiségű munkát tett a projektbe és a hite, a bizalma soha nem ingott meg. Semmi pénzért nem válnék meg tőle. (A Szerkesztő megjegyzése: Szilviáról megtaláltuk, hogy 2008-ban Magyar Formatervezési Díjat kapott Vizuális Kommunikáció kategóriában, saját cége van, és például az Ericson Magyarország, a Westel, a Csányi pincészet és a DesignCorner arculatában is benne volt a keze. Soha rosszabb grafikust a csapatba…)

Stranszki Viktor és Mészáros János – zseniális fejlesztőink, az egész rendszert ők rakták össze. Két kiváló és motivált fejlesztő (akikről a Google nem tud sokat, de abban biztosak vagyunk, hogy a Schönherz Qpát a világért sem hagyták volna ki… – a Szerk.)

Leírjuk még egyszer, mert ezek a túlélés titkai:

felkészülés, kitartás, folyamatos feedback és fejlesztés, csapat, tiszta célok, két lépéssel mások előtt

Keep Up Traction.

Jövő héten pedig jön a következő Go West special – összerakunk nektek egy GYIK-et  a korai fázisról. Már éppen ideje.

A srácok folytatják. Mi is.

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Startup 2 hét alatt. Kábé.

Sima ügy. Nekiülsz és megcsinálod. Tulajdonképpen 14 nap az egész - meg amit elszöszölsz a számozott napok között. Startup Flúgos...

Go West! special no.1 – a befektetőkről és ami előtte van

Nem hiszek a sikerreceptekben. Hiába meséli el valaki, hogy hogyan jutott a csúcsra, pontosan ugyanúgy senkinek nem fog sikerülni. De...

Go West! (egy startupper kalandjai Kaliforniában) 4.

Csajok bikiniben, hullámvasút, napsütés, Kalifoooooornia! Ja nem. Bocs. Éjszakázás, rohanás, döntések percről percre, a hűtőben kizárólag sör és tej. Kalifoooooornia....

Close