Használati utasítás – tanácsadókhoz

Mondjuk, hogy tanácstalan vagy (előfordul…). Elakadtál. De találsz a zsebedben némi zsét. Nosza, bemész a boltba, és kérsz 70 kiló tanácsadót (75 lett, maradhat?). Megalkuszol, megveszed. Hazaviszed, kicsomagolod, klasszul dumál, meg csillog  a szeme, meg minden, de pontosan mit is kellene vele csinálni, hogy jó tanácsokat is adjon? Segítünk.



1. Olyat vegyél, amilyenre szükséged van.

Helyes: (specialista) Olyan iparjogvédelmi szakértőt keresek, akinek van tapasztalata skandináv gépészeti szabadalmi eljárással, és tud új projektet vállalni a következő 1 hónapban.
vagy
(generalista)
Olyan vállalkozási/vezetési tanácsadóra van szükségem, aki egy mérnöknek/kutatóorvosnak/HR-esnek is el tudja magyarázni a vállalkozásommal kapcsolatos tanácsait, és nem szakszavakkal és rövidítésekkel dobálózik.

Helytelen: Olcsó legyen, és ne kelljen utazni miatta.

 

2. Adj neki teret és időt a jó munkához, ha egyedi válaszokat szeretnél kapni.

Helyes: (specialista) Az alábbi termékkel/szolgáltatással kapcsolatban ez és ez a helyzet. Mikorra tud ön megfelelően felkészülni, hogy ebben tanácsot adjon?
vagy
(generalista)
Az alábbi helyzettel/vállalkozással kapcsolatban ez és ez a problémám. Milyen hosszú folyamatban (hány alkalom, hány nap/hét/emberóra) gondolkodjunk, ha öntől kérünk segítséget?

Helytelen: Találkozzunk, és akkor elmesélem a részleteket, és rögtön válaszolhat is.

 

3. Azonosítsd, hogy mit szeretnél kérdezni.

Helyes: (specialista) Milyen piackutatási módszert válasszak a termékem csomagolásához?
vagy
(generalista) Ez és ez a konkrét célom, mi az optimális út ennek eléréséhez?

Helytelen: Mit csináljak, hogy több pénzem legyen?

 

4. Arról beszéljetek, ami fontos, ami miatt tanácsot kérsz. Ő nem a Google.

Helyes: (specialista) Pontosan melyik réspiacra lehet betörni az általam fejlesztett zöldküllőgyakoriság-mérő mobilalkalmazásal?
vagy
(generalista) Milyen stratégia alapján lehet fenntartható ez a projekt?

Helytelen: Mi a véleménye a magyar befektetőkről?

 

5. Ne próbáld az ő munkáját végezni.

Helyes: (specialista) Értem. Kérem, erre a területre hozzon nekem további adatokat/javaslatokat, ami alapján elkezdhetem a projektet továbbfejleszteni.
vagy
(generalista)
Értem. Utánaolvasok, és kérem, segítsen monitorozni, hogy jó irányban haladunk-e.

Helytelen: Nem lenne sokkal jobb úgy csinálni, ahogy én gondolom? Elvégre az én projektem.

 

6. Ne sértődj meg. A tanácsadó nem személyes véleményt mond.

Helyes: (specialista) Látott már az én projektemhez hasonlót sikerre jutni? Mik voltak a jó gyakorlatok? Milyen veszélyeket lát az én projektemben?
vagy
(generalista) Jellemzően a vállalkozások projektek ebben a fázisban mit csinálnak? Ha önnek kétségei vannak, mire alapozza ezt?

Helytelen: Jó a termék? Maga megvenné? Ha nem hisz benne, igazán nem tudom, miért is dolgozik rajta…

 

7. Tisztázz, ha nem érted.

Helyes: Ezt legyen kedves még egyszer elmondani. / Megtenné, hogy elküldi nekem ezeket a hivatkozásokat? / Helyes így, ahogy én összefoglaltam?

Helytelen: Persze, persze, ez egyértelmű, bár nem hallottam még ilyet. Ja, erre is sokszor gondoltam már, de hát ezt nem lehet megcsinálni.

 

8. Vállalj felelősséget.

Helyes: Értem és elfogadom vagy értem, de úgy gondolom, nem ez lesz a helyes irány. Az én döntésem. Kérem, térjünk vissza rá, amikor már látható eredménye van az intézkedéseknek.

Helytelen: Ja, ezeket én nem próbálom meg, egy csomón már túl vagyunk (valóban?), és mégse sikerült. Nem jó semmire.

 

9. Kérdezz még.

Helyes: A kérdéslistámon rajta volt, mégsem beszéltünk róla. Mikor lenne mód ezt pótolni?

Helytelen: Bár teljesen más téma, de ezt meg ezt még mondja már meg nekem.


10. Ne beszélj  fölöslegesen.

Helyes: Tudom, hogy rövid az időnk, ezért összefoglaltam néhány mondatban előre, hogy mi a helyzet. Kérem, kérdezzen vissza, ha valahol kifejtésre van szükség.

Helytelen: Aztán pedig ezüstözött eszközöket veszünk, mert azok teljesen alkalmasak arra, hogy egyedi játékokat csináljunk velük és ettől még több és jobb ügyfelünk lesz. Miután megnyitottuk a negyedik üzletünket, fénycsöves hirdetőtáblákkal, akkor kerek asztalokat fogunk a kirakatba tenni, mert úgy látjuk, hogy sokkal kevesebb galamb járja körbe őket, ami abból a szempontból jóval kedvezőbb, hogy nem kell annyit morzsaszórásra költenünk. A tervek szerint a számológépeink sárgák lesznek, és a számlatömbünket mindig zenben tartjuk, hogy az ügyfélelégedettséget aurafotózással is mérni tudjuk. Például. És azt szeretném kérdezni, hogy hogyan tudnánk egy megfelelő szolgáltatást fejleszteni, amivel elérjük a kisgyerekes anyukákat. Látom, hogy önnek lenne mit mondania, de még azt el akarom mondani előtte, hogy…

 

De nézzük ezt más formátumban:

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Hé, startupper, ess pofára!

Egy saját vállalkozás... hááát, hú, naná, vagy mégsem?! Öööö, merthogy ott bukni is lehet. Pofára. Nagyot. Félsz tőle? Jogos. De...

Bárcsak így működne a termékfejlesztés

Többet ér ezer szónál?

Nagyon sok olyan üzleti ötlettel találkozunk, aminél arra kell hagyatkoznunk, hogy a képzeletünk helyes vagy helytelen képet vetít elénk. A legtöbb...

Close