Könyvmarketing – hírverés a gyakorlatban

0A7ED815C4Előző blogposztunkban Duli Gábor elmesélte, hogyan indulj neki egy könyv eladásának, ha már túl vagy a megíráson. A neheze azonban csak most jön: ismertté, vágyottá kell tenned újszülött alkotásodat. Gábor nyáron az Amazonon adott ki könyvet,  ennek módszertanát meséli el részletesen a mini blogposztsorozat második részében.

Ha nem olvastad volna a bevezetőt, átfuthatod itt: Írj egy könyvet… és add el – vagy vesd bele magad a sűrűjébe. Szupergyakorlatias alapozó következik könyvmarketing témában. A tippek főleg saját kiadású angol nyelvű Amazon könyvekre és ebook-okra vonatkoznak.

Duli Gábor, a http://kulfoldilink.hu gazdájának összefoglalója

1. Értékelések

Bármilyen kampány előtt össze kell szedni minimum 10 jó értékelést. Én ismerőseimnek küldtem a könyvem pdf-ben, aztán zaklattam őket, hogy értékeljék Amazonon. Az is írhat értékelést, aki nem vette meg a könyvet, de az Amazon csak annak enged értékelést írni, aki valamit már vásárolt a rendszerükben. Nem szabad pénzért értékeléseket venni, és nem szabad értékeléseket cserélni sem.

A poszt írásakor 30 értékelésem van, a maradékot ebből a szolgáltatásból szereztem:

2. Leírás

Nagyon fontos a leírás, ami a könyv Amazon oldalán szerepel. Legyen hihető, hiteles, sorolja fel az előnyöket, amit az olvasó kap. Plusz legyen benne egy kíváncsiságot keltő elem, amit nem árulunk el előre. Végülis információt adunk el …

3. Csali

Ugyanúgy mint a weboldalra, a könyvbe is kell ingyenes csalit tenni, a végére és az elejére is. Az Amazon ugyanis NEM továbbítja nekünk a vásárlók email címeit, ezért nekünk kell azt megszerezni valahogy. Ennek előnyeit gondolom mindenki már jól ismeri.

4. Bestseller listák

A könyvmarketing szent grálja, ha az Amazon felkapja a könyvet, és elkezdi ajánlani azoknak, akik ahhoz hasonló könyveket nézegetnek. Ehhez minél többet el kell adni, és minél több jó értékelés kell. Plusz a kulcsszavas keresésekre is figyelni kell, hiszen az Amazon hasonló kereső, mint a Google. Ezért az alcímbe bele kell írni a legfontosabb kulcsszavakat, hogy minél előrébb legyünk a releváns keresésekre.

5. Ingyenes promók

A javasolt KDP Select programban lévő könyveket 90 naponként 5 napra ingyenessé lehet tenni. Bizony, sokan a nehezen megírt könyvüket ingyen osztogatják, hogy reklámozzák a csalit, ismertséget szerezzenek, vagy egy második könyvet reklámozzanak. De még az ingyenes promót is be kell hirdetni, mert kevesen fognak tudni róla. Van kb. 30 weboldal éppen erre, plusz számos fb csoport és twitter hashtag.
Az ingyenes promóm alatt 700-an letöltötték a könyvem, és mindkét kategóriájában bestseller lett. Viszont azután semmi vásárlás nem történt az oldalamon, és csak 7-en iratkoztak fel a csalira. Ezért én nem fogom még egyszer ingyen adni, de valakinek működhet.

6. Countdown deals

Ez a másik típusú promó a KDP Selectben. Itt nem ingyen, hanem nagy kedvezménnyel lehet adni a könyved 90 naponta 1 hétig. Legtöbben $0.99-re viszik le az árát, mint én is ezen a héten. Viszont magát a promót is be kell promózni, mert szintén alig fognak venni belőle.
A legjobb promó oldalak sorrendben: bookbub.com, ereadernewstoday.com, booksends.com, plusz még sokan mások. Ezek elég válogatósak, nekem most a booksendsre sikerült bekerülnöm. $40-ért 30.000 embernek küldtek emailt a promómról, és 1 nap alatt emiatt megvette 50 ember, 1 hét alatt 66. Ezzel pont $40-et kerestem, viszont backenden eladtam egy $10-os cuccot, plusz feliratkoztak szintén 7-en.

7. Backend

Ez a legfontosabb, de legelhanyagoltabb rész. Ezzel lehet pénzt keresni, a könyveladásokból önmagában szinte lehetetlen megélni. A könyvben a csali ezzel a backenddel kapcsolja össze az olvasókat, és automata email sorozatokkal lehet nekik reklámozni. A backend bármilyen termék vagy szolgáltatás, ami a könyv témájához kapcsolódik.

Jó eladást! Kommenteket, kérdéseket ne fogjátok vissza!

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Írj egy könyvet…. és add el!

Azt mondják, könyvet írni érdemes, meg hát annyira nem is nehéz, csak sok-sok kitartó munka kell hozzá. Kiadni sem bonyolult,...

Így szeresd könyvelődet

Vuray György, akit azért kedvelünk, mert közvetlen, jó szakember, és minden kérdésre nagyon-nagyon realista módon válaszol, múltkori vendégposztjában amellett érvelt,...

Tréningezünk, idén utoljára

Az elmúlt hetekben nagyon sűrű programunk volt, így eldöntöttük: idén már csak egyetlen tréningnapot tartunk, a jól bevált és hagyományos...

Close