Piacmeghatározás: nézz be az ablakon

home-is-doormatSok módszer van arra, hogy megértsd, kik alkotják a piacodat. Mi most egyetlen gyakorlatot ajánlunk: nézz be elképzelt vásárlód elképzelt otthonába. Szemnyitogató képösszeállításunk arról, hányféle szemlélet létezik.

A piackutatás drága. Főleg azért, mert egy vállalkozásötlet korai fázisában nem is igen tudjuk, kit és miről kellene kérdezni. Nehezen kérdezheted arról, hogy használná-e a szolgáltatásodat, ha a szolgáltatás még nem létezik. Nehezen kérdezheted arról, hogy mennyit fizetne érte, mert a tudatos és nem tudatos döntési szempontok félrevezethetnek. Az egyetlen, amiről igazán jó kérdéseket tudsz feltenni, ő maga. Kérdezd meg, ki ő, mik a szokásai, mit szeret és mit utál. Ő pedig meg fogja mondani neked – anélkül, hogy tudna róla -, hogy pontosan milyen termékeknek és szolgáltatásoknak, milyen marketingüzeneteknek fog a legjobban örülni.

Használd a képzelőerőd – és tegyél fel egyetlen kérdést elképzelt piacodról kezdésként. Az általunk javasolt kérdés:

A leendő vásárlód hol van otthon?

Mutatunk néhány példát. Mert nem adhatod el ugyanazt és ugyanúgy azoknak, akik ennyire másképp látják a világot maguk körül. Tudod, hogy kik ők?

Wandtattoo_Home-is-where-my-Dog-is-1

 

home-is-where-lego

home-is-the-way home-is-where-bra

Mooferek
Családosok
Családosok
Gémerek
Gémerek
Partiarcok
Partiarcok

home-is-where-art

Kóderek
Kóderek

Mooferek


home-is-mom home-is-where-army

Mondj még jó kérdéseket.

 

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Annyira nem szőkék.

Az egyik képzésünkön összesen 3 különböző korú nő volt a teremben, az egyik közülük Ágnes kollégánk. A pitch-gyakorlaton sorra került...

Vasárnapi szieszta: aludj, olvass, gondolkodj

Ezúttal belenézünk a két fejhallgatód közötti területbe (azaz a fejedbe), amikor pitch-re készülsz, amikor csapatot vezetsz vagy amikor a piaci...

3 ok arra, hogy miért építs közösséget

Még mindig beleszaladunk olyanokba, akik nem értik, miért kell egy márkának közösséget építenie. Hoztunk 3 példát arra, hogy mik az...

Close