TakeHomeMessages a SUU’12-ről

Ez egy gyors, és meglehetősen jegyzetszerű jegyzet. A SUU’12-n tanultunk, tapasztaltunk – van benne mások okossága és saját butaság is. Most megosztjuk, hátha te nem voltál ott – vagy ott voltál, és eszedbe jut róla még egy néhány tanulság.

  • Ne írj szürke felületre szürke betűkkel. Halványkékre fehérrel se.
  • Válassz olyan logót, ami legalább egy kicsit különbözik másokétól. Nem tudok szabadulni attól a gondolattól, hogy ma az Allée is szponzorált projektet :)
  • Legyél tisztában azzal, hogy ha szabadalmaztatsz, akkor nyilvánosságra kerül a technológiád. A szellemi tulajdon védelme nem (feltétlenül) egyenlő a szabadalommal – stratégiai kérdés, dolgozni kell vele.
  • Ha angolul írsz, merj angolul prezentálni. Ne bízz abban, hogy a közönséged két nyelven párhuzamosan is tud gondolkodni.
  • Halld meg a fontos félmondatokat. Például: “Azért lettem befektető, mert nem voltam elég vagány ahhoz, hogy vállalkozó legyek.” (Makra Zsolt). Ez nem csak vicces, de még igaz is. A befektető nem vagány.
  • Nem elég, ha a terméked nagyszerű. Az is fontos, hogy a potenciális vásárlód eddig milyennek látta. Ha valami betonból van, akkor mielőtt eladsz, meg kell tanítanod a vásárlódnak, hogy a beton nem egyenlő a szocreál lakóteleppel. Ismerd a termék percepcióját.
  • Merj személyes lenni. A legszebb projektek úgy kezdődnek, hogy “használni akartam egy ilyet, de nem volt, hát megcsináltam”. Még ha nem is mindig igaz, nagyon vonzó hozzáállás.
  • Merj hallgatni. Ha kínos lenne, akkor tedd humorosan, de hallgass. Néha elég, ha az emberek azt hiszik, hogy válaszoltál.
  • Ha egy megjegyzést mások agresszívnek éreznek (most konkrétan egy csiripről van szó), az akkor is agresszív, ha a szerzője nem annak szánta. Elnézést kérünk.
  • Georges Noelnek, az EVCA képviselőjének köszönjük, hogy kimondta: az európai üzleti tervek túlzottan tech-fókuszúak. Think biz.
  • “A (…) blognak nem célja van, hanem oka.”  Sose gondoltuk, hogy tanácsadói környezetben is találkozunk technology push-sal :)
  • “Alapvetően matematikusok és mérnökök VOLTUNK… most már kiegészültünk marketing- és sales-tudással.” Nagy dilemma: érdemes-e nagyszerű szakemberekből középszerű sales-eseket, marketingeseket, menedzsereket csinálni. Van rá esély, hogy ott is nagyszerűek lesznek, de van esély az ellenkezőjére is.
  • “Nem az dönti el a későbbi sikert, hogy egy versenyt ki nyer meg – alapvetően a projekten múlik, hogy ezzel ki tud élni.”
  • “Nagyon fontos döntés volt a részünkről, hogy a rengeteg ötletünket nem csináljuk meg, csak a minimumot. Nem mentünk el olyan irányokba, ahonnan vissza kellett volna fordulni.”

És a +1: Steve Jobs cipő nélkül is tudott nagyszerűen prezentálni. Legyél cipőben, mamuszban, halászcsizmában – legyen saját stílusod.

 

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Veszíts, hogy nyerj! (SUU’12)

Vannak versenyek, amiknek a legfőbb értéke, ha egyáltalán ott vagy. És vannak díjak, amiket a győztesek nem kaphatnak meg. Fogadjunk,...

5 módszer arra, hogy bebuktasd az innovációdat

Ki-ki másképp kezeli a stresszt. Van a csapatban olyan, aki a nehezebb ügyfél után idegőrlő pasziánsszal tereli el a gondolatait....

Startup?

Azt hinnéd, egy nyelvet beszélünk. Nem is olyan biztos. Szlutya: liszttel és vízzel kevert, hamisított tejföl. Katrinca: fekete vagy fehér...

Close