Tengerre, startupper!

Az aranyásók nem gazdagodtak meg – ellenben jól jártak mindazok, akik nekik találtak ki szolgáltatásokat. Alaszkában lényegesen több virágzó vállalkozás épült kurvákra, alkoholra, alapvető eszközök és javak forgalmazására, mint aranyrögökre.

Ha belegondolsz, ugyanez az elv vezérli a teljes B2B-szektort. Ja, meg a kalózokat. És ezt az elvet folytatta egy amerikai vállalkozás is, ami nemrég jelentős tőkét is vont be. Jó sztori, elmeséljük.

.

Amerika az ígéretek földje. Azaz mindenki ígér mindenfélét – vagy elhisszük, vagy nem. Az egyetlen, aki nem ígérget, de azt nagyon betartja, a bevándorlási hivatal.

Könnyű belátni, hogy egy amerikai vállalkozáshoz stabil amerikai entitás kell: a befektetők nem szívesen teszik pénzüket olyan helyre, amit jogilag-gazdaságilag vagy akár fizikailag nem tudnak ellenőrizni. Egyes statisztikák szerint az amerikai befektetők nem igazán mobilak: szívük szerint nem autóznak többet 1,5 óránál. Attól pedig különösen paráznak, hogy a pénzüket használó egyszeri CEO-t egyszercsak kirúgja valaki az országból. Tehát ha amerikai befektetést akarsz, válj amerikaivá. Ez azonban nem egyszerű – a bevándorlás nehéz és hosszadalmas, a leányvállalatok nyitásához pedig megbízható amerikai partner kell. Mi a megoldás?

Tengerre, startupper. Mutatjuk, hogyan.

blueseed1

A Blueseed alapötlete, hogy nemzetközi vizekre nem kell bevándorlási engedély, ellenben a nemzetközi vizek közel vannak a partokhoz. 12 tengeri mérföldre, azaz valamivel több mint 22 km-re San Fransisco-tól virágzó vállalkozói telepet álmodtak a vizekre. Félóra hajókázás, és meghódíthatod a világgazdaságot.

Havi 1600 dollárért* be is lehet majd költözni, és mindössze egy turista- vagy business-vízum kell ahhoz, hogy a vállalkozás a parton is pöröghessen. 70 országból közel 1500 vállalkozó, azaz majdnem 500 vállalkozás jelezte, hogy menne. 55,6%-a a közösség miatt költözne be, a vállalkozások harmadát a Szilícium-völgyi befektetők közelsége izgatja fel, de sok más szempont között azért a vízumkönnyítés is játszik, körülbelül a vállalkozások ötödénél.

Figyelj a számokra. Júliusban a Wired Magazinban még 1200 USD volt, de a honlapon már 1600 szerepel. Számolnak a srácok, változik a pénzügyi terv. Reméljük, a hajó helyett nem lesz egy hónap múlva tutaj…

A kihajózáshoz összesen 27 millió USD kellene – ennek a harmadát már meg is szerezték. Optimisták, dinamikusak és csak éppen annyira feszegetik a határokat, hogy még hihető legyen: sikerülhet. A jogászoknak fel kell kötniük a gatyát, mert a Blueseed lehet, hogy tényleg beletalált egy jogi résbe. Ha minden jól megy, jövő nyáron már ti is mehettek hajózni.

Ez az igazi kék óceán stratégia. Ti beköltöznétek?

blueseed2

Ha tetszett a cikk, szavazz a Goldenblogon ránk – kattints itt a jobb oldalon. És kattints még egyszer, hogy ne maradj le a friss posztokról:

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Piacmeghatározás: nézz be az ablakon

Sok módszer van arra, hogy megértsd, kik alkotják a piacodat. Mi most egyetlen gyakorlatot ajánlunk: nézz be elképzelt vásárlód elképzelt...

Annyira nem szőkék.

Az egyik képzésünkön összesen 3 különböző korú nő volt a teremben, az egyik közülük Ágnes kollégánk. A pitch-gyakorlaton sorra került...

Vasárnapi szieszta: aludj, olvass, gondolkodj

Ezúttal belenézünk a két fejhallgatód közötti területbe (azaz a fejedbe), amikor pitch-re készülsz, amikor csapatot vezetsz vagy amikor a piaci...

Close