Kérdeztetek – de mi csak félig tudtunk válaszolni (Ti kérdeztétek 2.)

lucky-lotto-piggy-bank-1-in-4-chance-to-winE-mailben és személyesen is sok, vállalkozással kapcsolatos kérdést tesztek fel nekünk. Ebben a rovatunkban hétről hétre közzéteszünk (nevek és felismerhető részletek nélkül) 3 olyat, ami a kérdezőn kívül másnak is hasznos lehet. Apró, amit érdemes gyűjtögetni. Kérdezzetek bátran.

Aki pedig gondosan végigolvassa az egészet (vagy az aljára görget), kap egy vicces videót. Mert munka után szeretünk egy kicsit vigyorogni is.

 

Kérdések erre a hétre

1.  Kevés megrendelése van a nemrégiben elindult takarítócégünknek. Meglátásotok szerint mit kéne tennem?

2. Azt mondtátok egy képzésen, hogy 5-6 fős létszám alatt lehet, hogy nem is kell iroda. Mi most tervezzük alkalmazott felvételét, de akkor hova tegyük őt?!

3. Hogyan javítsak a személyes márkámon annak érdekében, hogy a cégem eladásai növekedjenek? (erre visszakérdeztünk, és kiderült, hogy hosszabb távon nem cél, hogy a sales-munkát a kérdező végezze)

A mi válaszaink

1

Jobb marketing, célzott sales (értékesítés), a meglévő kapcsolatok jobb kihasználása, az árazás és a szolgáltatások átgondolása, a versenytársak vizsgálata – ezek közül bármelyik lehet válasz. Sajnos a kérdés alapján nem tudjuk megmondani, nektek mi segíthet ezek közül a legtöbbet.

Az általános válasz az, hogy fel kell tenni néhány alapkérdést, nevezetesen:

  1. Mi a konkrét szolgáltatás, amire a leendő cég épül?
  2. Kik a lehetséges vevői (minél konkrétabban)?
  3. Tudnak-e, és ha igen, mennyit fizetni ezek a vevők? Most kinek fizetik ki ezt a pénzt? Miért neki?
  4. Mitől lesz vonzóbb, versenyképesebb a céged: alacsonyabb árak? jobb szolgáltatás? nagyobb láthatóság? referenciák?…
  5. Mennyit tudsz arra fordítani, hogy változást generálj?

Kérdezzetek konkrétabban, részletesebben – a tanácsadó csak akkor tud segíteni, ha ehhez kap támpontokat.

2

A korai, forráshiányos időszakban a költségek lefaragása több hónapnyi életet jelenthet. Hónapok, amik alatt bevételt generálhatsz, befektetővel tárgyalhatsz, azaz dolgozhatsz a sikerért. Éppen ezért az irodabérlés (ami meglepően nagy költség tud lenni), egy igen megfontolandó tétel.

Mi köze ennek az alkalmazottakhoz?

Technikailag: ha felveszel egy titkárnőt, aki a bejövő telefonokat, a beérkező postát és az áramló ügyfélforgalmat intézi, akkor logikusan kell neki szék, asztal és persze egy iroda az ügyfélforgalomhoz. Ellenben ha mobilotok van, a levelezés nagyja e-mailen zajlik és nincs ügyfélforgalom, akkor elég egy virtuális titkárság (magad uram, ha szolgád nincs) és egy székhely, meg persze tárgyalóbérlés esetileg. Egy-két fejlesztőnek szintén nem kell iroda, elég egy coworking-hely vagy a saját otthoni kuckója megfelelő infrastruktúrával. Tehát ha a munka nagy része elvégezhető a virtuális térben, akkor érdemes átgondolni a valós tér igényét. Ez a praktikus oldal.

A humán oldal pedig az, hogy ha valaki a nap nagy részében egyedül van egy irodában, az nagy mértékben demotiváló, így jobban jársz, ha megteremted neki az otthoni munkavégzés vagy coworking körülményeit. Főleg akkor, ha nem egy senior menedzserről van szó, aki amúgy is hozzászokott a saját szobához. A távmunka vagy coworking persze nagyon tudatosan tervezett, rendszeres teammeetingeket, performance managementet és nagyfokú odafigyelést igényel, de tévedés azt gondolni, hogy ha “szem előtt” vannak a munkatársaid, akkor kevesebb ezzel a gond. Csak más.

A lényeg: iroda csak akkor kell, ha valakik benne ülnek, akiknek szükségük van arra, hogy ügyfélfogadásra alkalmas vagy közös munkára dedikált valós térrel folyamatosan rendelkezzenek. Tehát amíg nem tudjuk, ki az alkalmazottad és milyen a csapatmunka dinamikája, addig mi sem tudjuk eldönteni, kell-e iroda.

3

Ha nem te végzed a cégben a sales-munkát, akkor nem biztos, hogy most érdemes erre koncentrálnod.

Ha cégvezetőként elsősorban pre-sales-ben dolgozol, inkább vegyél fel egy erős sales-est. A személyes márka építése nagy, stratégiai ügyfelek, befektetők vagy szakmai partnerek behalászása esetén elengedhetetlen, de ha a cél egyszerűen a kis (nem kiemelt) ügyfelek számának növelése, akkor  nincs különösebb jelentősége.

A legegyszerűbb válasz: igen, a személyes márkáddal foglalkoznod kell, de nem most.

 

Jövő héten jön az új gyűjtés.

Addig kérdezzetek, mindig válaszolunk.

És most a vicces videó, amit ígértünk. Ezúttal arról, miért érdemes jól feltenni a kérdéseket.

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
Képzeletbeli Startup-Konferencia 1. rész

Mit szólnál egy egésznapos, startuppereknek szóló szakmai alkalomhoz, ahol a tanácsadók mutatják meg magukat? Jó lenne. Azért is szeretjük a...

Tippek kávézói nomádoknak

Legtöbbször coworking-helyeken és kávéházakban dolgozunk, és a csapat egy része akkor sincs irodában, ha lehetne. Hogy miért? Mert szeretjük a...

Gyerünk Londonba!

Hát, srácok, összezavarodtunk. Az amerikaiak már a briteknél vannak, a britek meg nálunk. Mi meg megyünk az oroszokhoz?... Francba a...

Close