Titkos fegyverek leselkedőknek


Van egy zseniális üzleti ötleted? Nincsenek versenytársaid? Tuti? Biztos? Tutibiztos? Az baj.

De, vannak versenytársak. Vagy ha nincsenek, akkor nagy fejtörés van (mert akkor piac nincs). Ökölszabály szerint minden zseniális ötletet már legalább százan kitaláltak, tízen már el is kezdték megcsinálni, egy már kint van vele a piacon – és ha őt sem találod, akkor már el is bukott vele. Ezt az ökölszabályt kipróbáltuk már ezerféleképpen, és csak egy-két high-tech cucc esetében nem sikerült validálni, de akkor is inkább csak azért nem, mert nem ástunk elég mélyre.

paparazzoA gond valójában ott van, hogy nem tudod, hol keresd a versenytársakat. Van néhány titkos fegyver, amit érdemes észben tartanod. Lőni nem lehet velük, de piacot és versenytársat meglesni igen. Idesüss.

Ha már végigkutattad Google-barátunk bugyrait (beleértve a Trends, Keyword, Alert és a Patent felületeit is), és még mindig nem találsz semmit, akkor érdemes elgondolkodni, mit csinálsz rosszul.

Az egyik probléma lehet, hogy nem jó kérdést teszel fel. Neked ugyanis a versenytársak megkeresésekor nem az a fontos, hogy kik azok, akik ugyanolyan technológiát használnak, hanem az, hogy kik azok, akik ugyanarra a vásárlóra (és neki ugyanarra az 5 fabatkájára) céloznak. Azaz keresd a vásárlót, és nézd meg, most mit vesz. Gyors listába szedtük neked, hol és hogyan nézhetsz utána a versenytársaknak eszerint a logika szerint:

  1. Fórumok, FB-csoportok
    Ha tudod, milyen problémára ad választ a terméked/szolgáltatásod, keress arra. Emberek milliói faggatják egymást a neten, mit kell csinálni köhögő hörcsöggel, nem öblítő mosógéppel, rosszul teljesítő üzleti tanácsadóval. És más milliók erre ezeregy megoldást ajánlgatnak, például a nekik bejött szolgáltatókat és termékeket. Ha te hörcsögköhögés-csillapítót árulsz, olvasd azokat a blogokat és fórumokat, ahol hörcsögéért aggódó tizenéves indít témát. Globális piacra törő vállalkozásoknak kötelező a Quora, kezdd ott.
  2. Blogok, blogkommentek
    Ha a probléma valós, akkor sokan és sokféleképpen írtak már megoldási javaslatokat (mert nem csak mi osztjuk az észt egy blogban). És ha a blogposzt jól sikerült – vagy elég provokatív -, akkor sokan fogják kommentelni is. Tételezzük fel, hogy biciklistáknak fejlesztesz valami állati jó megoldást. Keress erre: “sokat biciklizem, de” vagy ennek variációira. Keress arra, hogy “szívesen bicikliznék, de”. Keress arra, hogy “bicikli helyett”. Legyél kreatív. Olvass blogokat, de még inkább: olvasd a kommenteket.
  3. Befektetőkereső portálok
    Ha még nagyon új a technológia, amiben te is benne vagy, akkor a versenytársak jó eséllyel szintén tőkét bevonni vágyó  ifjú titánok. Az Angellist, Gust, TechCrunch, Mashable és társaik remek terep arra, hogy ezeket a kicsi, zöld és csíraállapotú versenyzőket felkutasd. Kotorássz iparág szerint.
  4. Iparági szakértők
    Irány a LinkedIn. Csatlakozz az összes olyan csoporthoz, amelyik a potenciális versenytársakat és/vagy ügyfeleket gyűjti. Ha már csoporttársak vagytok, könnyen felveheted a kapcsolatot bármelyikkel. Nem, nem téma indítására gondolok. Írj száz üzenetet, kérdezz rá személyesen arra, ami érdekel. Macerásnak hangzik, de mindenképpen megéri.
  5. Beszállítók, szolgáltatók
    Ha te valakinek a vásárlója vagy, akkor jó eséllyel a versenytársad is az. Ez egy trükkös terület, ügyesen kell kérdezni, és sokat számít, jó emberrel beszélgetsz-e. De a fáradtságot mindenképpen megéri.
  6. Versenytársak
    Ha már egyet találtál, lehet örülni. Hívd fel és kérdezd meg őt mindarról, amit tudni szeretnél. Na jó, a “helló, mennyi profitod volt tavaly?” kérdés nem tökéletes, de ha megfelelő kontextusban teszed fel, akkor a legtöbb vállalat már telefonon is válaszol. Gondold végig, aztán kapd fel a mobilt.

Paparazzi előnyben.  Van még ötleted? Oszd meg velünk.

 

Most tiéd a szó!

Comments are closed.

Read previous post:
100%-os csapatnövelés? Naná!

A magányos farkasok ideje lejárt. Egyedül vállalkozni nehéz, kockázatos, és nagyon gyakran értelmetlen. Miért? Elmeséljük. Van egy ügyfelünk,  mondjuk kutyasétáltató...

Hogyan fizess nekünk kevesebbet?

Ezt a posztot B-nek ajánljuk, aki azt kérdezte: elmesélheti-e a barátainak, hogy miket kérdeztünk tőle. NEM. Mert mi meséljük el....

A döglött ló felismerése

Egy régi dakota mondás szerint (vagy nem dakota, de régi és mondás), ha megdöglött a lovad, az egyetlen helyes cselekedet,...

Close